دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برند چیست؟

برند،شعار ، عنوان ، سمبل ، مارک یا ترکیب آنها است که محصولی را به رسمیت می شناسد و آن را از سایر محصولات متمایز می کند و مفهوم یا احساس آن محصول را به عموم منتقل می کند. انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) یکی از قدیمی ترین تعاریف برند را در سال 1960 ارائه داد. این تعریف نشان دهنده اهمیت آرم ها و مارک های مورد استفاده در یک برند به عنوان پایه ای برای جداسازی آن برند از مارک های دیگر است.
یک برند به عنوان یک نام ، یک مارک ، یک نماد یا یک طرح و یا ترکیبی از این موارد تعریف شده است تا کالاها و خدمات ارائه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان را تشخیص داده و آنها را از محصولات رقیب متمایز کند. طبق قانون ، برای استفاده از مارک ، ابتدا باید مارک ثبت و متعلق به شخص باشد. به همین دلیل ، اگر شخصی از علامت تجاری یا موارد مشابه استفاده کند ، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. این قانون از برند تجاری استفاده می کند که استفاده انحصاری به افراد خاص داده شده و از دیگران محافظت می کند ، از سوء استفاده از برند جلوگیری می شود و محکوم کردن افراد زیادی که به صاحب برند به نفع جامعه برند و دامنه آسیب آن آنقدر گسترده است که حتی جریمه های کیفری برای آن در نظر گرفته شده است.

 

دانستنی های مهم راجع به پروسه ثبت برند


 
به منظور ثبت علائم تجاری ، ممکن است مواردی از جمله استفاده انحصاری از علامت تجاری ، حق چاپ یا هرگونه سوء استفاده دیگر ، عدم موفقیت سرمایه گذاری شخص یا موارد دیگر را بیان کنیم.
برند سازی برای اطمینان از ثبات و دوام کار ضروری است ، زیرا برای تعیین موفقیت محصولات در بازار و تولید بازده بالاتر از اهمیت برخوردار است.
یکی از مزایای ثبت برند اخذ وام بانکی است.اخذ وام از طریق برند می تواند برای تأمین مالی یا تسهیل مؤسسات مالی و بانکها استفاده شود. ثبت علائم تجاری دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها شناخت محصول و رشد تجارت است.
موسسه کاردان ارقام یا دارا بودن 28 سال سابقه درخشان در زمینه ثبت برند،می تواند برند و نام تجاری مورد نظر شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به ثبت رساند.

  • علی امیرحسینی