دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 ملزومات توده الزام در معنای تعهد و یا این که تکلیفی است که به حکم ضابطه فردی بر عهده دارااست و انجام آن حتمی و لازم است و در صورتیکه که از انجام آن امتناع نمود به حکم ضابطه خلاف کار محسوب میگردد و مجازاتی در رابطه وی اعمال می شود که جور آن ممکن است , حسب مورد محکومیت به جریمه ( جزای ) نقدی , حبس , تعطیل موسسه یا این که تجارتخانه و نظایر این ها باشد که به حکم مقررات متفاوت , اشخاص در انجام کارها و ارتباط ها اجتماعی دارنده لازمات زیادی هستند . مثل ملزم بودن رانندگان به اجرای قانون ها و ضوابط پند و رانندگی , ملزومات صنف ها متخلفه در پرداخت مالیات , ملزومات پرسنل دولت در انجام وظیفه های و تکالیف خدمتی و ملزومات زوجین در تکالیف و مساله خانوادگی ( نفقه وتمکین ) و غیره , بدین جهت تاجران نیز ضمنا انجام عملیات و معاملات تجارتی ملزم و موظف به انجام مسایل و اموری می باشند که به آنها لازمات تاجران گفته می شود که از جمله آنان به مورد ها پایین اشاره می شود .

1 - هر تاجری برای اعمال کارها تجارتی خویش موظف و ملزم به داشتن دفتر ها تجارتی ( دفتر کار مجله , دفتر کار کل , دفتر کار بودجه , محل کار کپیه یا این که صادرات و واردات طومار ها ) می‌باشد .
به عبارتی طوری که ماده 6 ضابطه تجارت می گوید :
( هر تاجری به استثنای مغازه داران بخشی از موظف است , دفترها زیر یا این که دفتر ها دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم منزلت این دفتر ها قرار می‌دهد داشته باشد ) .
براین اساس به حکم ماده ی مزبور یکی‌از ملزومات تاجران داشتن دفتر کار تجارتی است .
2 - برابر ماده ی 11 ضابطه تجارت گذشته از آنکه در دفتر ها مزبور چیزی متن شود بایستی بوسیله نماینده سازمان ی ثبت یا این که نماینده سازمان ثبت شرکتهای امضاء گردد . .
که در‌حالتی که تاجر برخلاف موردها نوشته شده در بندهای یک و دو فعالیت کند به جزای نقدی محکوم خواهد شد.

  • ۹۸/۰۷/۱۱
  • علی امیرحسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی