دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

دانستنی ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

تمامی قوانین حوزه ثبتی و حقوقی در ایران و چگونگی انجام هریک از آنها

پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یه و اصول درست یک فعالیت اقتصادی در هر کشوری مستلزم انجام مراحل قانونی ثبت شرکت و اطلاع رسانی درست کارکرد آن فعالیت به اداره مالیات می باشد. ثبت شرکت بصورت صحیح و با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که شروع یک فعالیت اقتصادی به آن نیاز دارد نیازمند علم و تجربه کافی بوده و در توان وکلای باسابقه ثبتی می باشد. مسائلی اعم از انتخاب نام شرکت، تحریر صحیح موضوع فعالیت شرکت، مشاوره صحیح و درست در زمینه میزان سرمایه اولیه شرکت و …. لذا تهران ثبت با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان گرامی، مشاوره های تخصصی در زمینه ثبت شرکت و موارد پیرامون به آنان داده و با تخصیص بهترین وکلای ثبتی این مهم را در راستای خدمت رسانی درست، دقیق و بموقع به آنان، لحاظ داشته است.

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروش و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود. در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شعبه:

1-گواهی ثبت شرکت خارجی

2-اساسنامه شرکت

3-آخرین تغییرات شرکت

4-آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

5- تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

در کسب و کار های امروزه ثبت برند به یکی از عواملی تبدیل شده است که همه تقریبا به اهمیت آن پی برده اند. این کار باعث افزایش اعتبار و قدرت یک مجموعه می شود و در نهایت باعث افزایش فروش می گردد.
مراحل ثبت برند در ایران کمی دردسر دارد، البته این امر طبیعی است چون شما قرار است با یک علامت تجاری به کسب و کار خود بپردازید و روندی است که باید طی کنید.
ثبت برند دارای پیچ و خم های زیادی است به همین دلیل اکثرا افراد ناکارآمد و کم تجربه در این زمینه، با شکست در ثبت شرکت یا برند خودشان مواجه می شوند. باید گفت این امر هم طبیعی است چرا که ثبت برند دارای پیچ و خم هایی است که فقط توسط کاردان و متخصصان می تواند از آن عبور کرد.
قوانین ثبت برند، همگی دارای تبصره ها و بندهایی هستند که باعث شده است ثبت کردن برند برای برخی شرکت ها و افراد باعث دردسر شود. غیر از آن باید یک فرد برای اینکه برند خود را به ثبت برساند، از وقت لازم برای انجام امور اداری آن برخوردار باشد.
اما آیا می توان برای ثبت برند به موسسات خصوصی اعتماد کرد؟ آیا هزینه ی آن سنگین است؟ آیا با موفقیت برند را ثبت می کنند؟
از قدیم گفته اند که کار را باید به کاردان سپرد. موسسه کاردان با بیش از ۲۷ سال سابقه فعالیت در زمینه امور ثبتی و به موجب رزومه درخشان موفق به اخذ عنوان ریاست انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران شده است.
تیم متخصص موسسه کاردان ارقام با بهره گیری از جدیدترین متد های روز و در هم آمیختن آن با خدمات ثبتی توانسته موفقیت چشمگیری در میان مشتریان خود بدست آورد و از اصلی ترین هدف های مجموعه ما فراهم سازی بستر های لازم برای سهولت و راحتی هر چه بیشتر مشتریان گرامی میباشد و خرسندیم که توانسته ایم تاکنون به این مهم به خوبی دست پیدا کنیم.
البته این نکته را هم ذکر کنیم که هزینه ثبت برند توسط این موسسه به نسبت وقتی که برای کار شما انجام می شود، منطقی و به صرفه است.

 

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

برای تغییر تحول نام کمپانی سهامی یگانه مدارک ذیل واجب است :

الف – پیشین از امضا صورت گردهمایی تغییر‌و تحول نام , متقاضی می بایست برای پرداخت حق الثبت نام مبادرت کرده و آن گاه به واحد انتخاب اسم در اداره ثبت شرکتها , جهت دریافت و ثبت , نام نو برای کمپانی مراجعه نماید .

ب – تشکیل گردهمایی مجمع همگانی فوق العاده و تدوین صورت گرد هم آیی آن به همراه امضاء هیات رئیسه در پایین آن

ج – رعایت ملزومات اداری دعوت بر اساس ضابطه تجارت و اساسنامه کمپانی

د – بعد از تنظیم صورت گردهمایی , اصل صورت نشست و فهرست سهامداران حاضر در گرد‌همایی که صورتجلسه را امضاء نموده اند , فیش بانکی واریز مبلغ حق الثبت جهت تغییر تحول نام و اصل خبرنامه حاوی اطلاع رسانی دعوت از مجمع و مجوز دریافت شده به ثبت کمپانی ارائه خواهد شد , و پس از تحویل کلیه مدارک و قبول و تائید اسم نو , به وسیله مسئول گزینش اسم اداره ثبت شرکتها تغییر‌و تحول نام میسر خواهد بود .
ثبت صورتجلسه تغییرموضوع کمپانی سهامی مختص

برای تغییر‌و تحول مورد کمپانی سهامی می بایست مراحلی را طی و شرایطی را فراهم نمود که عبارتند از :

الف – برگزاری گرد‌همایی مجمع همگانی فوق العاده و تهیه صورت گردهمایی مشعر بر امضاء هیات رئیسه

ب – به دست آوردن مجوز برای زمینه تازه اعلامی در صورت نیاز ( سازه بر حیث متخصص )

ج – پس از پایه گذاری کردن صورت گرد هم آیی اصل صورت گردهمایی و اسامی سهامداران حاضر در گرد هم آیی که به صورتجلسه را امضا نموده اند , و اصل خبرنامه دربردارنده اطلاع رسانی دعوت از مجمع و مجوز دریافت شده جهت مسئله تازه به اداره ثبت شرکتها تحویل داده خواهد شد .

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

ـ فتوکپی کارت ملی و شناسنامه سهامداران و بازرسان
ـ دو نسخه برداری اظهارنامه شرکت با امضاء سهامداران
ـ دو نسخه برداری اساسنامه شرکت با امضاء سهامداران
ـ دو اسکن صورتجلسه مجمع همگانی موسسین با امضاء سهامداران
ـ ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
ـ ارائه مجوز درصورت نیاز به داشتن مجوز .
• وضعیت مورد نیاز برای ثبت کمپانی پباده سازی گرافیک بامسئولیت محدود :
ـ کمپانی دارای مسئولیت محدود باید از دو عضو که دستکم دارای سن 18سال می باشند , تشکیل شود
ـ دستکم سرمایه مورد نیاز صد هزار تومان است .
ـ واریز تمامی سرمایه به صورت یکجا به اکانت کمپانی .
• مدارک حتمی جهت ثبت کمپانی پباده سازی گرافیک بامسئولیت محدود :
ـ تصویر شناسنامه و کارت ملی سهامداران
ـ دو نسخه برداری شرکتنامه رسمی
ـ دو نسخه برداری تقاضانامه ثبت شرکت بامسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
ـ دین طومار کمپانی متعهد محدود به همراه امضاء سهامداران
ـ صورتمجلس مجمع همگانی به همراه امضاء سهامداران
ـ ارائه مجوز درصورت نیاز به داشتن مجوز .
برای گزینش اسم این مدل کمپانی بایستی مورد ها تحت را در لحاظ بگیرید
– نام حتما می بایست مختص باشد
– نام می بایست چندین سیلابی باشد از دو سیلاب ب بالا ( بخش اعظم موسسه ها ثبتی توان به کارگیری از اسم کمتر از سه سیلاب را ندارد )
ـ اسمی که گزینش می‌کنید نباید تا قبل از این ثبت شده باشد یا این که همان تکراری باشد
ـ نام متبوع باید ریشه پارسی داشته باشد
– کلمات می بایست تماما پارسی می بایست به هیچ عنوان نباید از عبارات لاتین ب کار ببرید
ـ ازعنوان های شاعران و پژوهشگران نباید به کار ببرید
- یک‌سری اسم مختف گزینش نمایید ( حداکثر 5 نام ) و آن را حق تقدم بندی نمایید تا طبق حق تقدم به آنها رسیدگی شود

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

 ملزومات توده الزام در معنای تعهد و یا این که تکلیفی است که به حکم ضابطه فردی بر عهده دارااست و انجام آن حتمی و لازم است و در صورتیکه که از انجام آن امتناع نمود به حکم ضابطه خلاف کار محسوب میگردد و مجازاتی در رابطه وی اعمال می شود که جور آن ممکن است , حسب مورد محکومیت به جریمه ( جزای ) نقدی , حبس , تعطیل موسسه یا این که تجارتخانه و نظایر این ها باشد که به حکم مقررات متفاوت , اشخاص در انجام کارها و ارتباط ها اجتماعی دارنده لازمات زیادی هستند . مثل ملزم بودن رانندگان به اجرای قانون ها و ضوابط پند و رانندگی , ملزومات صنف ها متخلفه در پرداخت مالیات , ملزومات پرسنل دولت در انجام وظیفه های و تکالیف خدمتی و ملزومات زوجین در تکالیف و مساله خانوادگی ( نفقه وتمکین ) و غیره , بدین جهت تاجران نیز ضمنا انجام عملیات و معاملات تجارتی ملزم و موظف به انجام مسایل و اموری می باشند که به آنها لازمات تاجران گفته می شود که از جمله آنان به مورد ها پایین اشاره می شود .

1 - هر تاجری برای اعمال کارها تجارتی خویش موظف و ملزم به داشتن دفتر ها تجارتی ( دفتر کار مجله , دفتر کار کل , دفتر کار بودجه , محل کار کپیه یا این که صادرات و واردات طومار ها ) می‌باشد .
به عبارتی طوری که ماده 6 ضابطه تجارت می گوید :
( هر تاجری به استثنای مغازه داران بخشی از موظف است , دفترها زیر یا این که دفتر ها دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم منزلت این دفتر ها قرار می‌دهد داشته باشد ) .
براین اساس به حکم ماده ی مزبور یکی‌از ملزومات تاجران داشتن دفتر کار تجارتی است .
2 - برابر ماده ی 11 ضابطه تجارت گذشته از آنکه در دفتر ها مزبور چیزی متن شود بایستی بوسیله نماینده سازمان ی ثبت یا این که نماینده سازمان ثبت شرکتهای امضاء گردد . .
که در‌حالتی که تاجر برخلاف موردها نوشته شده در بندهای یک و دو فعالیت کند به جزای نقدی محکوم خواهد شد.

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

برتری ثبت کمپانی ( شخصیت حقوقی ) نسبت به فرد حقیقی وواقعی در یک‌سری مورد حساس مطرح میشود
1 _ ثبت کمپانی قانونی ترین جور شراکت است که دست‌کم با تصمیم و عزم 2 سهم دار ثبت میشود
2 - همه تصمیمات و تغیرات کمپانی می بایست به صورت قانونی در سازمان ثبت شرکتها ثبت گردد و خبرنامه قانونی و کثیرالانتشار منتشر گردد
3 - در صورت غایب بودن هریک از اعضا به هر استدلال از جمله فوت محجوریت و . . . تعهدات حقوقی کمپانی پا برجاست
4 - کمپانی به وسیله هیئت مدیره و با رای اکثریت رئیس می گردد
مدیران و یا این که هیئت مدیره هر کمپانی وکیل ان کمپانی بوده و سازمان کارها کمپانی را عهده دار خواهند بود
فرایند ثبت کمپانی

1 - یافتن سهم دار مطلوب
2 - نام نویسی در سامانه ثبت کمپانی
برای این مراد وارد وبسایت سازمان کل ثبت موسسه ها و مؤسسات غیرتجاری گردید .
3 - تعیین اسم مطلوب برای کمپانی
درین تراز شما 5 اسم را برای کمپانی به ترتیب حق تقدم تعیین میکنید . از در بین طومار های انتخابی یکی درصورتی‌که مطابق با مقررات باشد , تائید می شود . درنهایت یک شماره پیگیری به شما داده می شود .
4 - مشخص و معلوم ساختن زمان و مسئله عمل کمپانی
مقطع کمپانی یا این که محدود است یا این که نامحدود و قبلی از گزینش هرمورد حتماً با شریکان خویش مشورت کردن نمائید . در زمینه ی مسئله کار بایستی یاد‌آوری داده شود که بعضی از کار ها نیاز به جواز دارا هستند .
5 - نشانی کمپانی را وارد نمایید
6 - سرمایه ی نخستین را معین فرمائید
7 - اسم شرکا را وارد فرمایید
8 - سمت افراد را معلوم فرمائید
9 - سهام افراد را وارد فرمایید
10 - رابطه در بین افراد را معین فرمایید
11 - ثبت شعب کمپانی
12 - خبرنامه ی مالی یا این که سالی را گزینش نمائید
13 - نوشته صورت‌جلسه را وارد نمائید
14 - تقاضا طومار یا این که اظهار طومار
15 - اساسنامه را کامل شدن نمائید
16 - کمپانی طومار را کامل شدن فرمائید
17 - خلاصه اظهار طومار یا این که تقاضا طومار

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

راهنمای جامع کلاس 30 طبقه بندی پرونده های تجاری مارک تجاری. علائم تجاری باید در زیر کلاس ها اعمال شده یا ثبت شوند و هر کلاس نشان دهنده یک طبقه مجزا از کالاها یا خدمات است. در این پست ، ما کالاهایی را که تحت طبقه 30 طبقه بندی علائم تجاری قرار دارند ، به طور جامع پوشش می دهیم.
علائم تجاری کلاس 30

علائم تجاری کلاس 30 مربوط به قهوه ، چای ، کاکائو و قهوه مصنوعی است. برنج؛ تاپیوکا و ساگو؛ آرد و آماده سازی های ساخته شده از غلات؛ نان ، شیرینی و شیرینی پزی؛ یخهای خوراکی؛ شکر ، عسل ، خیانت؛ مخمر ، بیکینگ پودر. نمک؛ خردل؛ سرکه ، سس ها (چاشنی ها)؛ ادویه ها؛ یخ.

کالاهای زیر نیز در زیر طبقه 30 طبقه بندی می شوند:

    نوشیدنی هایی با قهوه ، کاکائو ، شکلات یا پایه چای.
    غلات تهیه شده برای مصرف انسان (به عنوان مثال ، پوسته های جو دوسر و آنهایی که از سایر غلات ساخته شده اند).

بنابراین ، علائم تجاری کلاس 30 شامل مواد غذایی با منشاء گیاهی است که برای مصرف یا صرفه جویی در آنها تهیه می شود و همچنین کمکی هایی برای بهبود طعم غذا در نظر گرفته شده است.

کالاهای زیر نباید زیر کلاس 30 طبقه بندی شوند:

    برخی مواد غذایی با منشاء گیاهی.
    نمک برای نگهداری به غیر از مواد غذایی؛
    چایهای دارویی و غذاهای رژیمی و مواد سازگار با مصارف پزشکی.
    غذای بچه؛
    مکمل های غذایی؛
    غلات خام؛
    مواد غذایی برای حیوانات

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

پلمپ دفاتر

طبق ضابطه همگی شرکت‌ها بایستی دفترها خویش را پلمپ نمایند . البته مراد از این پلمپ دفترها چه می‌باشد ؟ دفاتری که در شرکت‌ها بایستی پلمپ شوند , محل کار مجله و دفتر کار کل میباشند .

دفتر کار خبرنامه همان‌طور که از اسمش پیداست , مرتبط با فعالیت‌های روزمره تاجر است . تاجر می بایست همه دیون و مطالبات و صادرات و وارد شده که در هرروز انجام می دهد در‌این محل کار ثبت کند .

محل کار کل هم در ماده ۸ ضابطه تجارت تعریف شده‌است . دفتر کار کل دفتری است که تاجر می بایست همه معاملات را لااقل هفته ای یک رتبه از دفتر کار خبرنامه استخراج و گونه های گوناگون آن را تشخیص و جدا کرده هر نوعی را در ورقه مخصوصی در آن دفتر کار بطور خلاصه ثبت نماید
دفترها چطور پلمپ می‌شوند؟

اکنون که فهمیدیم پلمپ دفترها چه چیزی است , عالی است ببینیم پروسه پلمپ چطور انجام می‌شود؟

پلمپ دفتر ها بوسیله منبع ثبت شرکت‌ها انجام می گیرد . به‌این صورت که در بالا تمام صفحه های شماره‌گذاری می شود . آن‌گاه شماره ثبت کمپانی در آن وارداتی و مهر سازمان ثبت شرکت‌ها در آن درج میگردد . به‌این صورت , قابلیت هیچ‌گونه جابجایی و تغییر تحول داده ها وجود نخواهد داشت . در پایان هر سال مالی نیز کمپانی می بایست این دفتر ها را به سازمان مالیات تحویل دهد . چه بسا در شرایطی‌که فعالیتی نداشته باشد و دفتر کار سپید باشد .
شیوه مالامال کردن دفتر کار می بایست به چه صورتی باشد؟

بعد از شناخت با این‌که پلمپ دفترها چه میباشد , عالی است بدانیم که تجار می بایست بعضا قواعد را در مالامال کردن این دفتر ها رعایت نمایند . بعضی از این قواعد از قرار پایین اند :

همگی معاملات و صادرات و واردات در دفتر ها مذکور بایستی به ترتیب مورخ در صفحه های منحصربه‌فرد متن شود .

غالبا برای آنکه دفترها خبر نامه و کل خط خوردگی پیدا نکنند , ابتدا تحت عنوان ناپاک نویس تهیه و تنظیم می­شوند و بعداز این که از صحت مبالغ و داده ها اطمینان نتایج شد , وارد دفترها مهم می­شوند .

دفاتری که تاجران برای کارها تجاری خویش به کار می­برند , در‌حالتی که که مطابق قانون ها این ضابطه تهیه و تنظیم شوند , دربین تاجران در کارها تجاری سندیت خواهد داشت . در غیر این صورت مقابل مالک آن دارای اعتبار است .
روند پلمپ دفتر ها چه می‌باشد ؟

افراد حقیقی وواقعی و حقوقی بایستی سال مالی و ماه مالی و روز مالی را معین نمایند و یک نشانی ظریف برای اخذ دفتر کار در سامانه وارد نمایند . دفترهایی که برای افراد دردست است دفترها پنجاه برگ , صدبرگ و دویست برگ است .

بعد از کامل شدن داده ها در سامانه , و زدن سوییچ «پذیرش نهایی» از رسید قبول پایانی و اظهارنامه پلمپ دفترها تجاری پرینت بگیرید . بعداز تایید به وسیله متخصص سازمان ثبت شرکت‌ها , میتوانید از روش پیگیری التماس , هزینه‌های حتمی را به صورت اینترنتی پرداخت کنید .

بعداز انجام این روند , دفترها پلمپ شده بوسیله پست پیشتاز به به عبارتی آدرسی که در سامانه وارد کرده‌اید ارسال میگردند .
در‌صورتی‌که دفتر ها خویش را پلمپ نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

پیامدهای عدم پلمپ دفترها چه میباشد ؟

برای این که یک کمپانی بتواند کد اقتصادی بگیرد , می بایست دفتر ها خویش را پلمپ کرده‌با‌شد . بعد از اخذ این کد , میتواند مفاصا اکانت مالیاتی خویش را اخذ نماید . در سود او‌لین گام برای این‌که کمپانی نشان بدهد درباره‌ی مالیات واضح است , ارائه این دفترها است . به همین بهانه در صورتی دفترها را ارائه نکند و یا این که مشکل و نقصی در آنها وجود داشته باشد , از سمت سازمان کارها مالیاتی جریمه می‌گردد .
هم‌چنین دفاتری که پلمپ نشده باشند , در بین تاجران قابل نسبت دادن نیست . پس برای اینکه در آتی به نقص‌ نخورید , حتما دفتر ها خویش را پلمپ فرمائید .
چه کار هایی مربوط به پلمب دفتر ها هستند؟

علاوه بر این که برای اخذ کد اقتصادی نیازمند پلمپ دفتر ها می باشید , بعضا از فعالیت‌های دیگر هم به ارائه این پلمپ احتیاج دارا هستند .

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

خوبتر است ده عدد از مغذی ترین مواد غذایی را هم معرفی کنیم :
صیفیجات , میوه ها , غلات بدون نقص ( سبوس دار ) , حبوبات ( نخود خارجی و لوبیای کم آب ) , تولیدات لبنی کم چرب , مواد غذایی دریایی , آجیل ها و مغز ها , شیرین کننده های ارگانیک , گوشت قرمز‌رنگ سوای چرب و گوشت طیور , آبمیوه های تندرست .
چگونگی ثبت مارک مواد غذایی :

همانگونه که در بالا اشاره شد تندستی برای مردمان و جامعه اهمیت به محرمانه دارااست به این ترتیب ساخت کنندگان می بایست طوری نماد تجاری مواد خویش را تعیین نمایند که فی مابین عوام تایید شده باشد تا بتواند قدمت فروش طولانی داشته باشد .
بعد از گزینش آرم تجاری که توصیه میشود یک مارک تخیلی بوده و شباهتی به دیگر مارک ها نداشته باشد , می بایست برای ثبت مارک و آن نشانه تجاری پروانه تاسیس هم برای کمپانی خویش تنظیم فرمائید , پروانه تاسیس سندی است که پس از این‌که کمپانی ثبت شد , برای صدور پروانه بهره‌برداری , به وسیله معاونت طعام و دارو صادر می‌گردد .
بعد از تنظیم مدارک ما یحتاج افراد حقیقی وواقعی و حقوقی بایستی اظهارنامه ثبت مارک را تنظیم کنیم تا آرم تجاری به ثبت رسد . درخواست کننده در شرایطی که خواستار استعمال از علامتها و یا این که حروف لاتین در نماد تجاری خویش میباشد می بایست مبادرت به اخذ کارت بازرگانی بکند . چون سوای داشتن کارت بازرگانی نمی توانید مارک لاتین به ثبت برسانید . بعد از ثبت مارک بایستی ویژگی ها مرتبط با مواد غذایی را بر روی بسته بندی درج کنیم که بعضا از آن های در پایین آورده شده‌است :
– اسم کالا
– مواد تشکیل دهنده
– محرمانه ساخت
– شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت
– مورخ ایجاد و انقضا
– وزن خالص
– اسم و نشانی کمپانی سازنده

  • علی امیرحسینی
  • ۰
  • ۰

همان گونه که می دانید سرمایه در این گونه از کمپانی به قسمتهای هم اندازه تقسیم شده است و سهام اسم گرفته است , تعداد سهم شرکا که دست‌کم بایستی 5 نفر باشند ( متشکل از حقیقی و واقعی و حقوقی ) ) نامحدود است و می‌توانند به هر میزان که مایل می باشند سهام خریداری نمایند . همچنین شرکاء مقابل دیون کمپانی به میزان سهمشان مسئولند ونه بیشتر .

ثبت کمپانی در ترکیه

کمپانی سهامی و تغییرات شرکتها در ترکیه بر دو گونه است :

ثبت کمپانی سهامی مختص ( سهامداران زیر 250 نفر )

کمپانی سهامی عام ( سهامداران بیشتر 250 نفر )

ثبت تغییرات کمپانی سهامی یگانه

ثبت تغییرات کمپانی سهامی عام
کمپانی تضامنی در ترکیه

این موسسه که تحت نام مختص میان دو یا این که یک سری نفر قابل ثبت می باشد . دراین کمپانی در صورت به‌وجود داخل شدن بدهی و کافی نبودن سرمایه کمپانی هرکدام از شرکاء مسئول پرداخت تمام دیون کمپانی می‌باشد .
ثبت کمپانی مختلط در ترکیه

در‌این جور از کمپانی یک یا این که یکسری نفر از شرکاء ( غیر از افراد حقوقی ) مسئول تمام دیون کمپانی می‌باشند و باقی شرکاء تنها به میزان سرمایه نخستین خویش مسئول می‌باشند .

مدارک ضروری جهت ثبت کمپانی در ترکیه :

– اصل گذرنامه همه شرکاء ( با اعتبار بیشتراز 180 روز )

– 2 قطعه عکس ( رنگی – مورد روشن )

– اراائه یک‌سری نام گزیده شرکا برای کمپانی

موضوع کار کمپانی

انتخاب مدیریت کمپانی

دست کم سرمایه 10000 لیر ترکیه

انتخاب محل محل کار کمپانی در ترکیه

– دادن وکالت به فرد رقم خورده از دفتر کار راهبردی برای ثبت کمپانی

گزینش درصد سهام هرمورد از شرکاء کمپانی

  • علی امیرحسینی